2008/03/30

Mac 機有沒有 I.E.?

以上的問題我聽過很多次,也答了很多次。而這裡所指的 I.E. 當然是指 Microsoft 出品的網頁瀏覽器 Internet Explorer

Mac OS 跟 Windows 是兩種不同的作業系統,而 Windows 的那一套,在 Mac 上未必適用,包括各種程式的名稱。很明顯,問這個問題的朋友,一定是 Windows / I.E. 的用家,所以會問「Mac 機有沒有 I.E.?」;換轉是一個不熟悉電腦的朋友,他的問題多數會是「Mac 機用甚麼程式上網?」又或者「Mac 機如何瀏覽網頁?」

同樣情況,如果你想知道 Mac 機如何可以輸入中文,就應該問「Mac 機如何輸入中文?」,而不應問「Mac 機的控制台在那裡?」因為對於第一個問題,對方可能會用半小時耐心地教你如何去輸入中文;但對於第二個問題,對方(尤其是不懂 Windows 的朋友)可能只會花十份一秒答你「沒有」,而你也可能因此得出「Mac 機不能輸入中文」的結論。這是發問的技巧,因為你先假設了對方明白甚麼是「控制台」,但其實很多 Mac 用家是不懂 Windows 的。

所以我經常說,有時教一個不懂電腦的朋友用 Mac 會較為容易,反而教一個有很多 Windows 經驗的朋友用 Mac 會更花時間。空的杯子才可以盛水,已盛滿了水的杯,除非將原來的水倒出來,否則很難再容得下其它的水。

P.S. Microsoft 在很多年前是有出品過 Mac 上專用的 I.E.,但已在 2001 年後停止開發。

12 則留言:

Snowy 說...

教用開WINDOWS的朋友用MAC,唔一定會好難,最重要的係,嗰個朋友肯唔肯試肯唔肯搵肯唔肯撞板同埋肯唔肯問,肯的話,慢慢用用吓都可以WINDOWS + MAC都一樣用得稱心如意!!!

大部份MAC同WINDOWS的SHORTCUT其實相類似,只要肯試肯玩唔怕撞板的話,玩MAC的SHORTCUT都可以同玩WINDOWS的SHORTCUT一樣咁稱心如意,不過有個唔好處,就係有時抱住部MAC但入咗WINDOWS程式時,總會習慣用MAC的SHORTCUT而非WINDOWS的SHORTCUT,結果就梗係……


哈哈!!!

pig 說...

我成日都遇到D人咁問野法 =.=
最嘔血係佢地聽家話無IE 之後就會話乜Mac 機咁屎。點之原來最後佢地自已嚮PC 度都係唔用IE 用firefox=.=

ThePrepYearLocal 說...

I feel that you are really angry about some PC guys asking you some stupid questions, right?
Well, just forgive them. I feel really pretty on them, as they can't use the best technology in the world. I was a PC guy, and I know how bad a PC is. Viruses, always slowing down, need a great resources...
Why not a Mac?

Johnny Chan 說...

也談不上是 angry,只是對他們的發問有點莫明奇妙,也覺得很沒效率。因為我要先答「沒有」,再由他問「那如何看網頁」,我再回答「用 Safari 或 Firefox 都可以」,那何不直接問我「如何看網頁」。

各位 Mac 友,你會問 PC 朋友在 PC 上「按甚麼鍵進入 Target Disk Mode」或「按甚麼鍵清洗 PRAM」的嗎?

匿名 說...

用水杯盛水的比喻是不貼切的
難道windows 用家甫學會用mac 便會把所有有關windows 的知識忘得一乾二淨嗎?
問題出於水杯這喻體 - 人腦不比水杯, 前者的盛載量(在理論上)是沒有上限的
人們要做的是跳出windows 的框框

匿名 說...

There is ie4osx

http://www.kronenberg.org/ies4osx/

匿名 說...

其實他們這樣問是因為他們覺得問題本身非常合理,
對使用開既 OS太熟悉, 可能無法想像mac同windows 分別咁大

換個想法, IE個名太響. 對某些人來說可能已經自己對號入座.
好似, office d人多數會諗 Microsoft office, 有幾多人會第一時間諗到open office? (我都唔會)...

匿名 說...

謝謝分享!!呵呵!!

匿名 說...

如果他們完全唔識係os上網, 他們的發問真的有點莫明奇妙,也很沒效率。
但如果他們係識係os上網, 只係唔想用Safari, 又唔想用firefox,只係想用ie, 我又覺得他們無問題^^"
IE係SOFTWARE, 正如大家都知以前os係有IE5, 可以答他門"有ie...以前lor"

會唔會回得太遲呢,我係今日先知你個網~haha!

Daisy 說...

經一個朋友介紹咗我嚟你個blog度睇。都幾好。

我想問一下:現在還有些被我稱為“未開化”嘅機構,只容許客戶以ie上網。那有甚麼解決方法呢?

Johnny Chan 說...

Girl Weaver
一係佢改(網頁設計),一係你改(用 Windows + IE)。

Daisy 說...

唉,咁咪即係死症。我就係用windows用到發火先至開始用好似上咗天堂一樣嘅mac。我試過同間機構投訴過兩次(係好大好有歷史嘅機構),佢地都話未有更改...

我同佢地有個戶口,公司又唔入得,屋企又上唔到,真係激死。